DEBAT – Redaktionen har fra Birte Skot-Hansen modtaget følgende indlæg:
Dybt chokeret, bekymret, vred og trist læser jeg lige nu kommunens helt uacceptable brev til lederne i hjemmeplejen, som nu skal sørge for endnu flere forringelser i hjemmeplejen for at spare på et for stort vikarbudget.
Skal et for højt vikarbudget og deraf følgende besparelser virkelig ske på bekostning af den i forvejen ikke for store hjælp til de ældre? F.eks. brug af vådservietter i stedet for vask med vand og sæbe?
”Medarbejderne skal ikke løbe hurtigere, men opgaverne skal nedprioriteres, når og hvis der ikke er ansatte nok til at dække opgaverne!”
Jeg har aldrig hørt noget lignende, og de ansvarlige politikere burde skamme sig. Er det virkelig Bornholms kommune, der beslutter sådan? Forringelser, forringelser. Pinligt, pinligt.
Der må da være noget riv/ravende galt i planlægningen af hjemmeplejen. Den store rehabiliterings- og organisationsændring, der skulle give store besparelser, er åbenbart ikke lykkedes som forventet.
Jeg mangler ord til at fortsætte min forargelse!
Med venlig hilsen
Birte Skot-HansenStenbrudsvej 143730 NexøFORKERTE FAKTA? Bornholm.nu skal ikke offentliggøre faktuelle fejl. Hvis der er noget i denne artikel, du føler er forkert, skal du kontakte os på mail: red@bornholm.nu.
© Copyright 2025 Bornholm.nu. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.