DEBAT - Redaktionen har fra Henrik Krebs modtaget følgende:

Jeg er blevet opmærksom på en debat blandt autocamperturister efter et meget ensidigt og fejlbehæftet læserbrev fra Allan Beyer der på vegne af (alle?) bornholmske campingpladser var negativ overfor bestræbelserne på at byde autocamperturister velkomne udenfor de campingpladser som Allan Beyer repræsenterer.

I denne debat blandt autocamperturister talte autocamperejerne om helt at fravælge Bornholm som turistmål. Det er jo ikke rart at være, hvor man ikke føler sig velkommen.

Det synes jeg ville være synd. Jeg tilbragte selv to uger i min autocamper på Bornholm i 2019. Med to hovedinteresser - god mad og keramik - havde jeg en rigtig god oplevelse. Naturligvis, for Bornholm ER gourmet-produkter og keramik. Ingen andre steder i Danmark findes naturligt forekommende ler til stentøj. Mange af de keramikere jeg besøgte, havde en fortid “derovre” og talte om den korte travle turistsæson og den efterfølgende stilhed, når øen lukkede og slukkede.

Jeg håber, at regionskommunen fortsætter med deres bestræbelser for at fremme turismen. Selv når bådene er på land, kan der på enkel vis etableres gode faciliteter for autocampere, der er aktive i en langt længere sæson end andre turister. Enkelte (fx automatbetjente) steder for tømning af lagertanke for spildevand, og påfyldning af vand og tilslutning til strøm. Også gerne anbefalede parkeringspladser. Autocamperfolket er velorienterede om sådanne muligheder, så de vil blive benyttet.

Sannes Camping vil nok desværre få færre besøgende autocampere i 2021.

Med venlig hilsen
Henrik Krebs
Kokhaven 8
4736 Karrebæksminde

FORKERTE FAKTA? Bornholm.nu skal ikke offentliggøre faktuelle fejl. Hvis der er noget i denne artikel, du føler er forkert, skal du kontakte os på mail: red@bornholm.nu.

© Copyright 2020 Bornholm.nu. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

PÅ FORSIDEN LIGE NU