Redaktionen har fra Henning Jessen i Kastrup modtaget følgende læserbrev:
Tirsdag den 24. juli omkring middag overværede jeg ved parkeringspladsen foran Sandvig Familiecamping et højst besynderligt optrin, der ledte mine tanker hen på et afsnit af ”Halløj på Badehotellet”.
To midaldrende svenske ægtepar stod med tydelig forundring og betragtede deres parkerede Volvo, der var blevet fikseret med en kraftig aflåst jernkæde gennem fælgen på baghjulet. En mand, sandsynligvis med tilknytning til campingpladsen, kom ilende fra receptionen, hvorefter han triumferende indledte farcen med følgende ordstrøm: ”Nå, der er I! I har parkeret på privat område, det er jeg som har låst jeres bil'!”.
Den mandlige svenske ejer af bilen bad høflig om forladelse, med den begrundelse at han ikke havde bemærket, at græsrabatten op mod et levende hegn var en del af campingpladsens område.
Jeg skal spare læserne for detaljerne i ”opsynsmandens” efterfølgende nedgørelse af de svenske turister, som bl.a. indebar et forsøg på latterliggørelse af den svenske accent, men jeg skammede mig som dansker og på Bornholms vegne.
Farcen sluttede med, at de svenske turister endnu engang beklagede deres brøde, hvorefter ”opsynsmanden” med en storsindet attitude låste kæden op og meddelte turisterne, at de så denne gang slap med en advarsel.
Er det overflødigt at nævne, at svenskerne indbyrdes rystede på hovedet ligesom flere af os, der havde overværet forestillingen?
Henning Jessen
Tømmerupvang 18
2770 KastrupFORKERTE FAKTA? Bornholm.nu skal ikke offentliggøre faktuelle fejl. Hvis der er noget i denne artikel, du føler er forkert, skal du kontakte os på mail: red@bornholm.nu.
© Copyright 2026 Bornholm.nu. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.