Redaktionen har fra chefen for Politihjemmeværnskompagni Bornholm Michael Stuhr modtaget følgende svar på kritik:
Jeg skal beklage, hvis Holger Birk har haft en uheldig oplevelse ved Born Fondo løbet i Gudhjem.
Politihjemmeværnet indsættes efter anmodning fra Politiet til løsning af politiopgaver, eksempelvis trafikregulering og afspærring i Gudhjem og har blandt andet til opgave at skabe sikkerhed og tryghed ved arrangementer.
Jeg har talt med ”damen fra hjemmeværnet” – som i øvrigt er en særdeles rutineret og erfaren befalingsmand – og hun kan umiddelbart ikke genkende episoden, med medgiver dog, at der var rigtigt mange billister ved hende der spurgte om vej m.v. Hun har ydet en stor indsats med at få trafikken afviklet og samtidig skabt tryghed for de mange deltagere og til rigtigt mange billister oplyst alternative ruter.
Hvorvidt skiltning, annoncering og udmeldinger i pressen ikke har været tilstrækkelige er ikke en kritik jeg kan svare på, idet dette ikke er Hjemmeværnets ansvar.
I øvrigt, så har jeg efter weekendens to cykelarrangementer modtaget mange positive tilkendegivelser for vor indsats, både fra deltagere, tilskuere og billister.
Med venlig hilsen
Michael StuhrKompagnichefPolitihjemmeværnskompagni BornholmFORKERTE FAKTA? Bornholm.nu skal ikke offentliggøre faktuelle fejl. Hvis der er noget i denne artikel, du føler er forkert, skal du kontakte os på mail: red@bornholm.nu.
© Copyright 2026 Bornholm.nu. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.