Redaktionen har fra Camilla Jørgensen modtaget følgende indlæg:
"Jeg er lige kommet hjem fra en noget belastende tur hjem med en af BATs busser.
Jeg starter med at stå på bus 5 fra Lobbæk(14:31) sammen med nogle kolleger - bussen er fyldt og vi står derfor godt oppe foran.
Chaufføren vælger så at lukke døren hvorefter han holder et par minutter, kigger på min ene kollega og spørger: "Hvor længe skal vi holde her? Jeg kører ikke før I går længere ned i bussen."
Dette synes jeg er en yderst flabet måde at ytre sine ord på, da vi som nyopsamlede ikke kan se hvor meget plads der er, når der står folk foran os.
Dog ender vi med at komme længere ned og han kører videre.
MEN!
Da vi ankommer til Aakirkeby terminal, og nogle passagerer er stået af - beder han os endnu engang om at gå længere ned i bussen, så der er plads til alle - fair nok, det gør vi så.
Jeg står nu helt nede bagerst i bussen - praktisk taget i ske - med en vidt fremmed bag mig, og folk ligeså tæt foran.
Selv da alle passagerer er stået på, beder han os om at klemme længere sammen, hvortil vi svarer at det kan vi altså ikke.
Dét kunne vi i hvert fald og han ville ikke køre før vi havde gjort det.
Jeg undskylder på forhånd mit sprog, men fandeme om han ikke sætter sig ud på en bænk og ryger?! Dette synes jeg bestemt ikke er okay - da slet ikke når han i forvejen er forsinket på sin rute!
Først klokken 14:47 (der er afgang fra Aakirkeby terminal kl. 14:36) vælger han at sætte sig ind og køre videre - tydeligvis ikke med velbehag.
15:04 ankommer jeg så endelig til mit stop ved Nexø Rtb., hvor 6'eren skulle være 15:02 mod Pedersker. Jeg skulle til at brokke mig til chaufføren, men 6'eren var heldigvis et par minutter forsinket, og jeg nåede hjem.
Uanset hvad, mener jeg dog bestemt ikke at dette er en acceptabel opførsel fra BATs chauffør - slet ikke hans flabede måde at snakke til passagererne!
Han har jo forsinket bussen med vilje ved at sætte sig ud og ryge på trods af at han var forsinket i forvejen og alle passagerer var stået på.
Chauffører som dette gør det utrolig svært at have overskud efter en hård arbejdsdag, men jeg vil alligevel ønske modtageren af dette sure opstød en fortsat god dag.
Med venlig hilsen
Camilla Jørgensen
Pederskervejen 104
3720 AakirkebyFORKERTE FAKTA? Bornholm.nu skal ikke offentliggøre faktuelle fejl. Hvis der er noget i denne artikel, du føler er forkert, skal du kontakte os på mail: red@bornholm.nu.
© Copyright 2026 Bornholm.nu. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.