Sundhedsvæsnet langt bedre end dets rygte

Sundhedsvæsnet langt bedre end dets rygte

Fredag 22-9-17 - 15:43

DEBAT – Redaktionen har fra Holger Birk, Rønne, modtaget følgende indlæg:

Oplevelser med det Danske sundhedsvæsen: Jeg blev i juni 2016 undersøgt for kræft i endetarmen på Bornholms Hospital, og meddelt at jeg ikke fejlede noget. Dette var en fejl. Lægen, som lavede fejlen, har jeg senere erfaret, er fyret fra Bornholms Hospital og har senere fået suspenderet sin autorisation.

Næste gang jeg blev undersøgt, var det en meget kompetent læge, der med det samme erklærede, at jeg havde kræft, og opridsede hurtigt en plan for videre behandling og undersøgelse.

Når jeg ser bort fra den første fejl, vil jeg gerne understrege, at jeg har fået en fantastisk behandling i hele forløbet. Jeg oplevede på Bornholms Hospital, Bispebjerg og Rigshospitalet en sådan service, at jeg følte, at jeg var den eneste, det drejede sig om. Et fantastisk overskud fra personalet, som var helt utroligt venlige og søde hele vejen igennem. Og når man samtidig har for øje, at den nye EDB-plan ”sundhedsplatformen” samtidig blev indført, med en del frustrationer, som jeg som patient ikke mærkede ret meget til. Blev opfordret til selv holde øje med indkaldelser m.v. Når jeg ringede for at gøre opmærksom på forglemmelser o.s.v., fik jeg altid at vide, at ”det var godt du var opmærksom, tak for det”. det var den typiske reaktion. Altid meget venlige og imødekommende.

Bornholms Hospital: Fantastisk behandling, personalet meget imødekommende, følte mig meget fint orienteret og velkommen i hele forløbet.

Rigshospitalet: Fantastisk behandling på kræft ambulatoriet strålebehandlingen m.v. Og ved undersøgelse og operation på Bispebjerg, super venlige og meget kompetente personaler. På stråleafdelingen havde de sat et lille flag, for at ønske til lykke med at behandlingen var færdig. Jeg blev meget rørt over behandlingen fra personalet, håber jeg gav udtryk for det.

Bispebjerg: Samme fantastiske behandling af alle i personalet, fra læger, sygeplejersker og øvrigt sundhedspersonale. Lægerne viste sig som meget dygtige håndværkere, og operationen var vellykket, af det jeg fik at vide. Plejepersonalet utroligt søde, morsomme og venlige, følte mig som en V. I. P. og mine pårørende havde samme opfattelse af det som mig. Der var også en fantastisk behandling af mine pårørende.
Hermed en stor tak til alle personaler i det danske sundhedsvæsen, I gør en kæmpestor og kærlig indsats. Og jeg håber at I bliver fri for nye nedskæringer.

Glad for at bo i et land med så velfungerende sundhedsvæsen!

Med venlig hilsen
Holger Birk
Jespersvej 16,
3700 Rønne

FORKERTE FAKTA? Bornholm.nu skal ikke offentliggøre faktuelle fejl. Hvis der er noget i denne artikel, du føler er forkert, skal du kontakte os på mail: red@bornholm.nu.

© Copyright 2025 Bornholm.nu. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

UGENS MEST LÆSTE

DØDSFALD Onsdag 24-12-25 - 11:06
Dødsfald
DØDSFALD Fredag 26-12-25 - 08:37
Dødsfald
DØDSFALD Lørdag 27-12-25 - 14:08
Dødsfald
DØDSFALD Onsdag 24-12-25 - 08:36
Dødsfald
DØDSFALD Søndag 28-12-25 - 10:44
Dødsfald

Flere nyheder