Uforståelig revolverpolitik

Uforståelig revolverpolitik

Torsdag 26-1-17 - 13:21

Redaktionen har fra Flemming Mikkelsen, Rønne, modtaget følgende indlæg:

I sagen om alkohol i de selvejende idrætshaller. Undres jeg. Danmark har, angiveligt, folkestyre. Hvordan kan det være at jeres fortolkning af det, bliver til at styre folket?

Vore selvejende idrætshaller er jo i bund og grund, små virksomheder der skal tjene penge, for at sikre deres eksistens. Når I, politikere, forsøger at tvinge hallerne, til at vinke farvel til en indtægtskilde, så er det vel ikke mærkeligt, at protesterne vælter ind. I gør det ovenikøbet i folkesundhedens navn.

Jeg tror, at de bedste rollemodeller, for børn og unge, netop er dem, som har deres daglige gang, og det i ALLE vore idrætshaller. Hvorvidt disse mennesker må slukke deres tørst med øl eller vand, skal da helt og holdent være det enkelte menneskes beslutning. Det må da under ingen omstændigheder blive en afgørelse af revolverpolitisk karakter.

Erik Lund Hansen taler om ”at sagen er kørt helt af sporet”. Jamen det er da det spinkle flertal i kommunalbestyrelsen, der selv har bygget den ”jernbane”?!

Erik Lund Hansen beder, i et læserbrev på Bornholm.nu, ”de selvejende haller om at forholde sig til rusmiddelpolitikken som blev vedtaget i 2008 og som derfor gælder”, skriver han. Det er kun et enkelt lille kapitel han refererer til. Erik Lund Hansen undlader dog at referere til den sidste del af politikken, ”Politikken skal forstås således, at det ikke er tilladt at bruge nogen former for rusmidler i arbejdstiden, på de af kommunens arbejdspladser, der har arbejdet med børn og unge som kærneområde. Det er heller ikke tilladt at bruge nogen former for rusmidler under arrangementer tilrettelagt specifikt for børn og unge. Ikke et ord om de private.

Jeg synes ikke, det er fair, at man her forsøger at føre en vedtagelse fra 2008 sammen med en problemstilling fra 2016/17. Hvis vedtagelsen fra 2008 også gjaldt for det private. Så ville kommunalbestyrelsen vel næppe vente i mere end otte år med at håndhæve sin politik.

At der nu er tale om en forhandling og ikke tvang stiller jeg mig lidt uforstående overfor. Hvordan skal man kunne forhandle med et politisk flertal, som er stablet på benene af nogle, som altid har ret og nogle som aldrig tager fejl? Og hvorfor skal der i grunden forhandles?

Erik Lund Hansen og resten af det spinkle flertal: Det kan godt være, at I har set lyset for enden af tunnelen. Dog frygter jeg, at det meget vel kan være toget, som kommer direkte imod jer fra den anden side. Se dog at få trukket jeres fejl tilbage igen, hurtigst muligt.

Måske man skulle vende sin opmærksomhed, et helt andet sted hen med hensyn til børn/unge og alkohol. Hvad med en tur i Rønnes diskoteks- og værtshusliv, fredag og lørdag nat. Der vil man opleve meget unge mennesker, helt ned til 11-12 års alderen. Hvor er rollemodellerne for den del af vores Bornholm.

Med venlig hilsen
Flemming Mikkelsen
Vibevangen 2
3700 Rønne

FORKERTE FAKTA? Bornholm.nu skal ikke offentliggøre faktuelle fejl. Hvis der er noget i denne artikel, du føler er forkert, skal du kontakte os på mail: red@bornholm.nu.

© Copyright 2026 Bornholm.nu. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

UGENS MEST LÆSTE

DØDSFALD Fredag 26-12-25 - 08:37
Dødsfald
DØDSFALD Lørdag 27-12-25 - 14:08
Dødsfald
DØDSFALD Tirsdag 30-12-25 - 12:59
Dødsfald
DØDSFALD Søndag 28-12-25 - 10:44
Dødsfald
DØDSFALD Søndag 28-12-25 - 17:19
Dødsfald

Flere nyheder