DEBAT – Redaktionen har fra Tino Lindevang, Aakirkeby, modtaget følgende indlæg:
Jeg syntes altså, det med en folkeracebane skal tages yderst seriøst!
Jeg blev medlem for tre år siden, idet jeg som mekaniker havde interesse for biler og fart! Og havde hørt fra en ven, at han kørte folkerace!
Så jeg fik lavet mig en bil med hjælp fra mange af de andre i klubben. Og har så kørt i den bil to og en halv sæson! Og blev i år bornholmsmester! Sidste år blev det kun til en tredjeplads.
Det er en anderledes sport, som henvender sig til en anden del af den bornholmske befolkning. Nogen er imod nye ting til øen andre er for! Langt de fleste er for! Men det bliver desværre lidt glemt!
Man skal huske på, det er 23 gange om året fordelt ud over forår sommer og lidt efterår. Ca. seks timer pr. gang!
Hmm hvor mange fodboldkampe samt -træninger er der ikke de forskellige steder hen over sommeren? Der løber de da og rundt og råber og skriger. Samt er der 40 biler, der køre hen til og fra stedet. De larmer da også. Når, ja og folkeracebilerne må jo faktisk ikke larme mere end de 40 biler, der køre hen til fodbold. Så er der gymnastik udendørs samt opvisning, hvor der kommer 200 eller 300 biler samt store højtaler og andet der larmer. Alt det er okay, men ikke folkerace langt ude på landet i en gammel grusgrav 23 gange om året seks timer pr. gang!
Undskyld, men kan virkelig ikke se problemet??
Vi har en midlertidig bane på tredje år.
Der er et rovfuglecenter lige ved siden af. Ikke en klage! Vi samarbejder med det og får det til at passe sammen, og så lykkes det hele. Ikke nogen fugle der er bange - eller faldet døde om!
Nej, tværtimod kan vi se en masse dyr komme til vores bane, både råvildt, hare, fugle osv.
De har jo nu et sted de kan leve næsten i fred hele året. På nær 23 dage ud af de 365, vi har på et år!
Alle naboer er og positive! kommer forbi og hygger sig. Får en kop kaffe og en snak.
Selv min farmor har været forbi, hun har ingen interesse for biler eller motorsport, men vil så gerne have, der kommer til at ske noget i den by hun bor i… altså Klemensker. Og det vil mange af dem, hun kommer sammen med også!
Jeg har snakket med mange af mine venner og kan fortælle, der nok er 8-10 stykker, der vil starte hvis vi får en permanent bane. De er bare i tvivl om det er noget de vil starte med uden vi har den permanente bane! Og det kan man da godt forstå?? Der er trods alt og udstyr samt bil for små 5.000-10.000 kr. alt efter hvor meget man ligger i det.
Syntes bare lige det skulle høres!
Jeg går 200 procent ind for det her og vil gøre alt for at få en bane!
Med venlig hilsen
Tino Lindevang Folkeracekører, Peugeot 106Kirkevej 12 Nylars 3720 AakirkebyFORKERTE FAKTA? Bornholm.nu skal ikke offentliggøre faktuelle fejl. Hvis der er noget i denne artikel, du føler er forkert, skal du kontakte os på mail: red@bornholm.nu.
© Copyright 2025 Bornholm.nu. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.