Nathold skal have seks på arbejde
Illustrationsfoto

Nathold skal have seks på arbejde

AF BJARNE HANSEN / Torsdag 26-11-20 - 19:43

RØNNE - Kommunalbestyrelsen fastholder sin beslutning om at Hjemmeplejens Natteam skal være normeret med seks medarbejder hver nat.


En undersøgelse viste forleden, at Natteamet har en voldsom overkapacitet.

Hjemmeplejen Bornholm Nat er ud fra et politisk ønske normeret til 13 medarbejdere, men det er en overkapacitet på mellem 30 og 40 procent, viste undersøgelsen.

En enig kommunalbestyrelse afviste torsdag aften undersøgelsen, da den ifølge politikerne ikke tager højde for, at der skal være to medarbejdere klar til akutte nødkald fra borgere.


Selvstændig enhed
Hjemmeplejen Bornholm Nat er en selvstændig enhed i Hjemmeplejen, som har til huse i Aakirkeby, og der er seks medarbejdere på arbejde hver nat. Medarbejderne arbejder hver anden uge. Den 13. medarbejder fungerer som afløser ved de øvrige medarbejderes ferie og fridage.

Medarbejderne løser alle nattens opgaver for borgere i eget hjem, og de dækker hele øen.




FORKERTE FAKTA? Bornholm.nu skal ikke offentliggøre faktuelle fejl. Hvis der er noget i denne artikel, du føler er forkert, skal du kontakte os på mail: red@bornholm.nu.

© Copyright 2026 Bornholm.nu. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

PÅ FORSIDEN NU


Mandag 8-6-26 - 21:39 Ældre dieselbusser giver ekstraregning til BAT
NYHEDER 8.6.26 21:39

Ældre dieselbusser giver ekstraregning til BAT

NYHEDER 8.6.26 23:43

Bornholms biblioteker vil være borgernes AI-kompas

Fokus er på kritisk tænkning, etik og lige adgang til kunstig intelligens
NYHEDER 8.6.26 16:56

RVV: Fjernvarme er billigere end varmepumpe

Beregninger viser, at et standardhus kan spare omkring 3.400 kr. årligt ved at vælge fjernvarme
NAVNE 8.6.26 15:24
NYHEDER 8.6.26 11:41

Kommune undgår milliontab ved fjernvarmeovertagelse

BEOF overtager nødlidende Pedersker Fjernvarme
NYHEDER 8.6.26 11:31

Underskud hos Oluf Høst Museet

Fonden bag museet gik fra overskud til minus i 2025
NOTER 8.6.26 11:23

Bornholms Ismejeri fortsætter med røde tal

Underskuddet blev mindre i 2025, men bundlinjen er fortsat negativ
NYHEDER 8.6.26 10:15

Flere fartsyndere fanget i weekendens kontroller

Bilist kørte 103 km/t på Grammegårdsvej ved Aakirkeby
NYHEDER 8.6.26 10:12

Politiet bjærgede drivende jolle ved Gudhjem

Anmeldelse om ubemandet fartøj viste sig at være et vrag
NYHEDER 8.6.26 10:10

Politiet rykkede flere gange ud til værtshus i Allinge

Klage over høj musik og uenighed mellem gæster gav natligt politiarbejde
NYHEDER 8.6.26 10:09

Tyv brød ind i bil i Klemensker

Kontanter stjålet efter hærværk mod parkeret køretøj
NYHEDER 8.6.26 09:26

BEOF fik underskud på næsten 5 millioner kroner

Ny koncernstrategi og organisationsændringer påvirkede resultatet i 2025
NAVNE 8.6.26 07:40