OLSKER – Trods mange Sankt Hans-bål rundt omkring på Bornholm var der kun ét enkelt, som gav anledning til politiets indgriben.
Klokken 22:57 tirsdag aften modtog myndighederne en anmeldelse om et større bål på en mark i Olsker, som var blevet efterladt uden opsyn.
Ifølge anmeldelsen havde ilden spredt sig fra bålet til det omkringliggende græs.
Brandvæsnet blev sendt til stedet og fik hurtigt kontrol over situationen samt slukket branden.
Sagen førte til en sigtelse for overtrædelse af beredskabsloven. Politiet har ikke oplyst nærmere om den sigtede.
FORKERTE FAKTA? Bornholm.nu skal ikke offentliggøre faktuelle fejl. Hvis der er noget i denne artikel, du føler er forkert, skal du kontakte os på mail: red@bornholm.nu.
© Copyright 2026 Bornholm.nu. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.