75-året for russernes terrorbomber

75-året for russernes terrorbomber

Fredag 18-10-19 - 10:59

DEBAT - Redaktionen har fra Steen Paldan, Rønne, modtaget:

Skal vi”fejre” 75 året for russernes terrorbombninger af Rønne & Nexø i 2020? Nej det skal vi ikke.

Står det til kommunen skal ”vi” derimod ”fejre” 75 året for Danmarks ”befrielse”uagtet, russerne terrorbombede civilbefolkningen i Rønne og Nexø, i stedet for at bombe de tyske lejre og kanonstillinger.

Efterfølgende 11 måneders besættelse, der startede med plyndringer og voldtægter, måtte bornholmerne finde sig i - før vi den 5. april 1946 endelig kunne fejre Danmarks befrielse - med to byer lagt i ruiner og familier, der havde mistet flere af deres kære.

Jeg fyldes med harme når ”vores”statsminister forleden udtaler, ”når vi i 2020 fejrer 75 året for befrielsen”- er Bornholm da ikke en del af Danmark?

Jeg fyldes endnu mere med harme, når kommunen kan finde på at misbruge skatteydernes penge på at støtte op og bevilge 15.000 kr. til Projekt Alsang. I min verden er det uanstændigt og rent ud sagt noget svineri overfor de efterladtes familier og bornholmerne.

Jeg græmmes over, at vi nu i 74 år har fundet os i dette historiske falsum og at bornholmerne vil vedblive med at finde sig i det.

Med venlig hilsen
Steen Paldan
Bøgeløkken 15
3700 Rønne

Nyere nyhed  Ældre nyhed

Husk at Netavisen Bornholm.nu er GRATIS, fordi annoncørerne betaler. Så støt dem gerne.

© Copyright 2019 Bornholm.nu. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Seneste rubrikannoncer

Indryk rubrikannonce

Seneste på forsiden

Fredag 15-11-19 - 20:37 Ny filmprojektor i Rønne Bio

Ny filmprojektor i Rønne Bio

RØNNE - Rønne Bio har fået installeret en ny digital 4K filmprojektor, og er således den første biograf i Danmark med den nye Serie 4 RGB laser.