Tanker fra en frustreret mor til fortabt barn

Tanker fra en frustreret mor til fortabt barn

Mandag 28-10-19 - 15:00

DEBAT - Redaktionen har fra Sussie Rehfeld, Rønne, modtaget følgende:

Jeg er nødt til at undre mig højlydt. Undres over at man i kommunalbestyrelsen, som nok de eneste i verden, kan se fremtiden så tydeligt.

Tænk sig, at man kan vide præcis hvor mange børn på Bornholm, der hvert år har brug for et specialskoletilbud! I hvert fald har man med et loft over antallet af elever på Heldagsskolen, sendt et signal til mig om, at det har de helt styr på.

Men her må jeg råbe jer op. I tager helt fejl. Inklusion er en fin tanke, men der er bare børn, som ikke kan inkluderes. Min søn er en af dem. Han "opbevares" i sin folkeskole, med voldsomme konsekvenser. Både i skole, fritid og her i hjemmet. Hans, og andres, fysiske og psykiske tilstand forværres for hver dag der går, fordi de ikke kan få det skoletilbud de har så hårdt brug for.

Herhjemme er det på grænsen til, at jeg må sige mit job op, for at holde mit barn hjemme, eventuelt selv undervise ham, da hans tilstedeværelse på skolen snart er nærmest farlig for ham selv, hans lærere og kammerater.

Hvordan kan det her i vores velfærdssamfund lade sig gøre at børn, vores fremtid, skal blive så fortabte, og stadig ikke få den hjælp de, som jeg læser det, har ret til i forhold til Folkeskoleloven.

Med venlig hilsen
Sussie Rehfeld
Slåenvej 16 st
3700 Rønne

Nyere nyhed  Ældre nyhed

Husk at Netavisen Bornholm.nu er GRATIS, fordi annoncørerne betaler. Så støt dem gerne.

© Copyright 2019 Bornholm.nu. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Seneste rubrikannoncer

Indryk rubrikannonce

Seneste på forsiden

Fredag 15-11-19 - 20:37 Ny filmprojektor i Rønne Bio

Ny filmprojektor i Rønne Bio

RØNNE - Rønne Bio har fået installeret en ny digital 4K filmprojektor, og er således den første biograf i Danmark med den nye Serie 4 RGB laser.