Åbent læserbrev til socialudvalget

Åbent læserbrev til socialudvalget

Mandag 21-8-17 - 14:15

Redaktionen har fra Henrik Christensen, Hasle, modtaget følgende indlæg:

Jeg har været bruger af socialpsykiatrien i 25 år og hjemmeplejen ca. 7 år, da jeg har brug for hjælp, både fysisk og psykisk.

Jeg kan ikke forstå, at man ikke kan få den samme hjemmehjælper hos sig. I stedet oplever man, at der kommer flere forskellige på en uge. Jeg kan samtidigt mærke det på hjemmeplejen, når de er her. Da de ofte virker stresset.

Jeg kan godt forstå at de ældre medborger, bliver træt af systemet, da de også på en dag og uge modtager forskellig hjælp. Dog oplever jeg, at der er mere ro på i hjemmeplejen om aften. Man føler som borger, at man skal starte forfra hver gang, der kommer en ny medarbejder indenfor døren, dette medfører at man som borger bliver usikker og frustreret.

Samtidigt kan jeg heller ikke forstå, at samarbejdet med hjemmeplejen og psykiatrien er ikke fungerende. Som bruger af begge steder, oplever jeg tit, at de modarbejder hinanden, hvilket skaber en stor frustration. Dette ved jeg, at jeg ikke er alene om at føle.

Jeg håber på, at psykiatrien og hjemmeplejen kan få et bedre samarbejde fremover, da man som borger med psykiske problemer bliver mere usikker, fordi man til tider føler man er kastebold mellem to systemer. Kunne godt tænke mig som borger, at begge systemer kørte med samme dokumentationsformer, så usikkerheden blev mindre hos den enkelte.
Håber på åben debat ved dette.

Med venlig hilsen
Henrik Christensen
Kirkegade 23D
3790 Hasle

FORKERTE FAKTA? Bornholm.nu skal ikke offentliggøre faktuelle fejl. Hvis der er noget i denne artikel, du føler er forkert, skal du kontakte os på mail: red@bornholm.nu.

© Copyright 2025 Bornholm.nu. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

UGENS MEST LÆSTE

DØDSFALD Fredag 26-12-25 - 08:37
Dødsfald
DØDSFALD Lørdag 27-12-25 - 14:08
Dødsfald
DØDSFALD Søndag 28-12-25 - 10:44
Dødsfald
DØDSFALD Søndag 28-12-25 - 17:19
Dødsfald
DØDSFALD Tirsdag 30-12-25 - 04:48
Dødsfald

Flere nyheder