”Bornholm mig i røven”

Fredag 26-7-13 - 08:45

Redaktionen har fra Peter Spottog i Næstved modtaget følgende indlæg om debatten om nye dagligvarebutikker:

Jeg læser/ hører og oplever den offentlige røst om nye supermarkeder med hovedrysten!

Men der er jo klart ikke behov for flere butikker på øen, når man nu statistisk har den største hustandsindtægt i landet, ingen arbejdsløse, ingen der er røget ud af systemet, så lad da alt blive, som efter 30 årskrigen...

Eller lad da folk selv vælge, hvor de vil handle. Nuvel, det vil gå ud over nogle, når de små landbutikker måske lukker, men de vil alligevel ikke kunne overleve på sigt. Det kan de ikke, hvor jeg bor. Husk lige at Rema 1000 og andre er sat i søen for at tjene penge, gør de ikke det, så lukker de, og de stærkeste overlever, men det er jo almindelig markedsmekanisme, men mon ikke de fleste gerne vil handle til laveste pris, samt have de friskeste varer? Jeg vil i hvert fald!

I øvrigt dør de små specielbutikker også ovre. Kedeligt, ja bestemt, men at det skal være anderledes her, den tror jeg ikke på.

Tænker tit på den ungdomsrevy, der spillede for år tilbage, ”Bornholm mig i røven”, skal øen ikke videre?

Er kommet her meget de sidste 5 år, så er ikke helt analfabet, trods jeg kommer ovrefra...

Med venlig hilsen
Peter Spottog
Svendborgvej 299a 2.tv.
4700 Næstved

FORKERTE FAKTA? Bornholm.nu skal ikke offentliggøre faktuelle fejl. Hvis der er noget i denne artikel, du føler er forkert, skal du kontakte os på mail: red@bornholm.nu.

© Copyright 2026 Bornholm.nu. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

UGENS MEST LÆSTE

DØDSFALD Søndag 11-1-26 - 16:21
Dødsfald
DØDSFALD Lørdag 10-1-26 - 09:44
Dødsfald
DØDSFALD Tirsdag 13-1-26 - 08:27
Dødsfald
DØDSFALD Tirsdag 13-1-26 - 16:09
Dødsfald
DØDSFALD Mandag 12-1-26 - 16:11
Dødsfald

Flere nyheder