DEBAT – Redaktionen har fra Kim Jacobsen, Dansk Folkeparti, modtaget følgende indlæg:
I denne tid har politikkerne travlt med sin valgkamp. Alle har de travlt med at fortælle hvad de vil, nogle kommer til at love mere end de kan holde, og dem der allerede sidder i kommunalbestyrelsen har travlt med at få ryddet op efter dem selv. Dog er der særligt et parti, som enten ser ud til, at være langt fra virkeligheden eller finde dårlige sager de kan klamre sig til.
Det er desværre Socialdemokraterne jeg tænker på, og med den bornholmske historie, så vil jeg bede de bornholmske vælgere om, at tænke sig grundigt om når de sætter deres kryds tirsdag d. 21. november.
For godt et år siden var de med i et flertal, som ville forbyde salg af øl i de selvejende haller. Borgmesteren sad oven i købet på et kommunalbestyrelsesmøde og sagde, at der ikke blev solgt øl i de kommunale haller, når der var børn. Men gennem mit daglige virke kan jeg oplyse, at dette er en lodret løgn eller også er hun blot langt fra den virkelige verden, for der bliver solgt øl både til div. Bankospil, loppemarkeder, julearrangementer og fodboldkampe.
En anden sag de kæmper, og vil fortsætte med er landbaserede vindmøller. Deres påstand er, at de nuværende ikke vil virke mere om nogle få år, og for at opnå den nuværende strategi, så bliver man nødt til færre større møller. Jo vist har ting en vis levetid, men vil bornholmerne stå uden strøm hvis der ikke kom nye møller op? Ville det skade, hvis man udsatte planen med evt. 10 år? Og hvorfor ser man co2 som et affaldsprodukt og ikke som et produkt der kan udnyttes, for den teknologi findes jo.
Så er der sagen om Folkeracerbanen. Rent praktisk ville det jo være at den lå ved siden af Motocrossbanen i Åkirkeby. Har man sammenlignet de to motorsportsgrænes støjniveau, så vil man også vide, at motocross støjer en hel del mere end bilerne. Men de sagde nej, og trak sagen om placeringen ud i endnu et langdrag.
På sidste kommunalbestyrelsesmøde stemte de imod at give en alkoholbevilling til en cafe i Rønne. Dette gjorde man trods oplysningerne om, at der lige i nærheden var en lignende cafe, som havde fået en bevilling.
Senest har vi set, hvordan de havde travlt med at rode bod på noget, som nok ikke skulle have været ud i offentligheden før valget var overstået. Jeg tænker her naturligvis på de ældre som ikke skulle vaskes, men hvor der blot skulle anvendes vådservietter. Både borgmesteren og formanden for Social og sundhed havde travlt med at sige, at det var et ledelsesnotat, som de ikke kendte noget til, men har de virkelig så travlt, så de ikke ved hvad cheferne lige under dem sender ud? – Det kan være yderst svært at tro, og ellers burde det vel få personalemæssige konsekvenser.
Endelig er der de over 500 sider hos ankestyrelsen, som omhandler inhabilitet. Der er nok ikke mange bornholmere der kender til dette, men hvordan skulle de også det, når end ikke pressen tør interessere sig for det. Når man så ser i nogle af papirerne der er sendt fra kommunen til ankestyrelsen, så har man på forhånd streget informationer over, så hvad er det man vil skjule omkring borgmesteren?
Endnu engang vil jeg bede vælgerne tænke grundigt over, hvor de sætter deres kryds i stemmeboksen. Vil man virkelig lege med Bornholms fremtid, og vælge en ”diktator”, som kan styre alt og alle. Eller vil man øen og dens borgere det bedste, og vælge en bred sammensætning?
Med venlig hilsen
Kim JacobsenKandidat til kommunalvalgetDansk FolkepartiMøllegade3700 RønneFORKERTE FAKTA? Bornholm.nu skal ikke offentliggøre faktuelle fejl. Hvis der er noget i denne artikel, du føler er forkert, skal du kontakte os på mail: red@bornholm.nu.
© Copyright 2025 Bornholm.nu. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.