Røget sild eller Cafe Latte

Røget sild eller Cafe Latte

Lørdag 18-11-17 - 07:47

DEBAT – Redaktionen har fra Kirsten Juni, Socialdemokratiet, modtaget følgende indlæg:

Destination Bornholm, Regionskommunen (Folkemødet) og ikke mindst en ny generation af innovative iværksættere har gjort Bornholm kendt for andet end røget sild og rundkirker. Nye attraktioner er skudt op på hele øen, og vores kulturinstitutioner opruster med nybyggeri og nye tiltag. Vi er blevet trendy for det urbane cafe latte-segment, og det skal vi ikke begræde; især ikke, hvis vi kan leve op til deres forventninger til service og kvalitet.

Vi skal ikke genopfinde Bornholm, men stå ved det vi er, nemlig en blanding af gourmet- og fastfood restauranter, Kunstmuseum og Brændesgårdshaven, aktiviteter i naturen og dovne dage på stranden. Bornholm har stadig brug for og plads til de turister, der kender os på de røgede sild og rundkirkerne, og for mig er det ikke et spørgsmål om enten eller. Der er rigeligt plads til flere målgrupper, når blot vi forstår at tage lige godt imod dem og bruger vores viden om begge gæstegrupper.

Kan kommunen gøre noget?
Det er op til din kommune at sikre de bedst mulige rammer for en udvikling, der tilgodeser alle, både turister og borgere. Hvis jeg bliver valgt vil jeg arbejde for en infrastruktur af høj standard. Det indebærer gode internetforbindelser, naturnære cykel- og vandrestier samt velholdte veje og rene strande. Jeg vil støtte, at Destination Bornholm fortsat er garant for udvikling af turismen på Bornholm, når det gælder branding af lokale fødevarer, en indsats for tilgængelige outdooraktiviteter, krydstogtturisme og digitale serviceløsninger, ligesom jeg gerne ser, at vi fortsat kan yde personlig service til turisterne på hele øen.

Trepartsaftale skal også gavne turismen
Den seneste tilfredshedsanalyse fra Dansk Kyst- og Naturturisme viser, at vi fortsat halter bagefter jyderne, og jeg ser gerne, at den nye trepartsaftale om styrket efter- og videreuddannelse også kommer medarbejderne i turisterhvervet til gode. Vi skal i samarbejde med Destination Bornholm finde løsninger på, hvordan vi kan hæve uddannelsesniveauet i turisterhvervet, for det lykkes så godt hos de jyder, der igen slår os i tilfredsanalyserne.

Og så vil jeg naturligvis også arbejde for mere kvalitet i de mindstes dagtilbud, bedre læringsmiljøer i Folkeskolen og en værdig ældrepleje med god hjemmelavet mad på bordet hver dag.

Med venlig hilsen

Kirsten Juni
Kandidat for Socialdemokratiet KV 2017
Fosforitvej 2, Arnager
3700 Rønne

FORKERTE FAKTA? Bornholm.nu skal ikke offentliggøre faktuelle fejl. Hvis der er noget i denne artikel, du føler er forkert, skal du kontakte os på mail: red@bornholm.nu.

© Copyright 2025 Bornholm.nu. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

UGENS MEST LÆSTE

DØDSFALD Onsdag 24-12-25 - 11:06
Dødsfald
DØDSFALD Mandag 22-12-25 - 13:29
Dødsfald
DØDSFALD Mandag 22-12-25 - 00:03
Dødsfald
DØDSFALD Tirsdag 23-12-25 - 14:55
Dødsfald
NAVNE Tirsdag 23-12-25 - 13:12
Sølvbryllup

Flere nyheder