En skændsel at foreninger mangler lokaler

En skændsel at foreninger mangler lokaler

Tirsdag 21-5-19 - 15:08

DEBAT - Redaktionen har fra Jørn Møller-Rasmussen, Klemensker, modtaget følgende indlæg:

Det er mig en gåde, at Bornholm er en af de aller dårligste kommuner i Danmark til at sørge for sin befolknings mulighed for at dyrke sine fritids og sports relationer, vel at bemærke i offentlig betalte underbringelses steder.

Og jeg kan ikke lade være med at rette skytset mod den socialdemokratiske kommunalbestyrelse.

Det er vel efterhånden almindeligt kendt, når jeg fokuserer på Rønne Billardklub - den største på Bornholm - at vi i vores virke kommer langt omkring i Danmark i forbindelse med diverse Regionale og Landsmesterskaber og konstant møder andre klubber, der indtil nu alle har fået lokaler stillet til rådighed, kvit og frit, af deres respektive kommuner.

Og når jeg samtidig kan se en kommunalbestyrelse der vedtager det ene forslag efter det andet, med voldsomme udgifter til følge, og som i nogle tilfælde end ikke er gennemarbejdet så man har styr på økonomien.

Jeg synes, det er en skændsel, at kommunen ikke allerede har tilbudt de foreninger, der er blevet sagt op af Forsvaret, og som nu er i en meget alvorlig situation, hvor de skal forlade kaserne senest 31. maj i år.

For mig giver det ikke mening, at kommunen samtidig har ledige lokaler stående tomme og dækker sig ind under at de er sat til salg. Hvad er vigtigere end kommunens egne borgere?

Jeg synes, at kommunalbestyrelsen burde tage punktet Østre Skole op på deres førstkommende møde og få lavet en afklaring af hvad det egentlig er der foregår i forhold hertil. Og selvfølgelig gerne med en afgørelse der tilgodeser de nu opsagte fritidsforeninger og sportsklubber.

Med venlig hilsen
Jørn Møller-Rasmussen
Klemens Storegade 58
3782 Klemensker

Nyere nyhed  Ældre nyhed

Husk at Netavisen Bornholm.nu er GRATIS, fordi annoncørerne betaler. Så støt dem gerne.

© Copyright 2019 Bornholm.nu. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Seneste rubrikannoncer

Indryk rubrikannonce

Seneste på forsiden

Søndag 18-8-19 - 16:48 Solon fortsat Bornholms bedste travhest

Solon fortsat Bornholms bedste travhest

TRAV - På Bornholms Brand Park kørte kusken Kenneth Nielsen for andet år i træk hesten Solon til sejr i Rønne Revisions Bornholmsmesterskab 2019.