Redaktionen har fra Sven Munch-Petersen, Rønne, modtaget følgende indlæg:
Jeg vil fortælle en lille hændelse, jeg oplevede i eftermiddag.
Min kæreste og jeg ankom hjem inden for Rønne bygrænse omkring kl. 16:00, da vi opdagede en gruppe på omkring 20 mennesker, der kommer løbende, såvel som cyklende på tandemcykler igennem vores have, fra bagsiden af vores hus.
Vi spørger en mand om, hvad de laver og om de ikke kan se, at de er på privat grund. Hvorefter de ikke blot er næsvise og nærmest grinende forklarede, at de var faret vild.
Disse mennesker lod til at være røde i ansigtet og påvirkede, som om de havde drukket lidt for meget øl.
Deres forklaring er meget usandsynlig, da de kom fra en mark, hvor man absolut ikke kan cykle eller tro skulle værre en sted at tage hen, da der ingen stier er, hverken gennem marken eller ved vores hus.
Han sagde også, at der var vores nabo, som havde inviteret dem til at cykle igennem vores have (Naboen forklarede også, at det ikke var første gang, det er sket).
Vi spurgte dem da om hvilken gruppe, de er medlem af, som har arrangeret turen og de sagde, at de kom fra Østkraft, hvilket virker underligt, da jeg har fået at vide af naboen, at deres kort var håbløst forældet.
Vi tog da kontakt til Bornholms Politi, som forklarede, at det åbenbart er en sag mellem os og Østkraft, for de vil ikke undersøge sagen eller gribe ind, med mindre der er begået skade i haven.
Vi kan ikke føle os trygge hjemme, da der lader til, at både naboen og politiet syntes, det er normalt for menneske, at cykle igennem privat have midt i byen.
Sven Munch-PetersenStrandvejen 1313700 RønneFORKERTE FAKTA? Bornholm.nu skal ikke offentliggøre faktuelle fejl. Hvis der er noget i denne artikel, du føler er forkert, skal du kontakte os på mail: red@bornholm.nu.
© Copyright 2026 Bornholm.nu. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.