Grotesk behandling på Politigården

Grotesk behandling på Politigården

Fredag 8-6-18 - 21:43

DEBAT – Redaktionen har fra Svend Aage Olsen, Rønne, modtaget følgende indlæg:

Lørdag den 2. juni ca. kl. 09:15 fandt undertegnede en pung på gaden udenfor Sportsmaster på Store Torv i Rønne.

Som den ærlige borger jeg selv mener at være, kørte jeg straks til Politigården for at aflevere pungen. Tænkte, at ejermanden, når han fandt ud af at han manglede pungen, ville kontakte politiet for at høre om den var indleveret. I så fald kunne han jo undlade at spærre Visa Dankort m.v.

Vagthavende lukkede efter kort kontakt over dørtelefonen mig ind på Politigården. Så langt så godt.

Overraskelsen var dog stor, da han ikke mente, at man hilser pænt ved eventuelt at sige goddag eller hej, men modtog mig med følgende svada; Du skal bare vide, at det er helt ekstraordinært, at jeg modtager pungen fra dig.

Hans udgydelser startede mere en 10 meter før han kom hen til disken, hvor jeg stod.

Mærkelig behandling af en ærlig borger tænkte jeg og mente nok, at jeg havde gjort det eneste rigtige i den sag.

Så fortsatte han således; Hittegodskontoret har åbent på mandag, det står på skiltet udenfor.

Jeg mente stadig, at jeg havde gjort det rigtige.

Så kom følgende udsagn; Det nytter ikke noget at du bliver sur, så må du jo rette henvendelse til Folketinget.

Hmmm, Folketinget tænkte jeg, det er måske lige at gå lidt for langt, fordi ordensmagten ikke kan opføre sig ordentlig overfor en ærlig borger.

Så dristede jeg mig forsigtigt til at spørge ham, om han sov.

Havde det været tilfældet, så kunne jeg måske godt forstå, at han som vagthavende var sur.

Enten ramte jeg plet, eller også mente vagthavende måske, at det var et upassende spørgsmål til ham som ansvarlig for evt. alarmopkald.

I hvert fald blev jeg meget kontant (verbalt dog) smidt ud af Politigårdens lokaler.

En stor, men negativ oplevelse, rigere.

Jeg går ud fra at politiledelsen så vidt man ønsker, kan genskabe ovenstående kommunikation, da der jo nok forefindes overvågning i lokalet.

Hvad er læren af episoden – tja, såfremt man finder en tabt pung fra fredag aften til mandag morgen, så lad den ligge. Man får ikke andet end problemer ud af at samle den op.

Heldigvis kender jeg fra mit tidligere arbejdsliv og idrætsliv en del andre betjente, som jeg er sikker på, ikke ville behandle de borgere, de er ansat til at betjene, på samme vis.

Kære vagthavende lørdag formiddag – tak for den negative oplevelse på Politigården. Jeg er fuld af foragt.

Med venlig hilsen
Svend Aage Olsen
Dampmøllegade 5 B
3700 Rønne

Nyere nyhed  Ældre nyhed

Husk at Netavisen Bornholm.nu er GRATIS, fordi annoncørerne betaler. Så støt dem gerne.

© Copyright 2019 Bornholm.nu. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

Seneste rubrikannoncer

Indryk rubrikannonce

Seneste på forsiden

Søndag 22-9-19 - 20:37 Robot indtager hospitalets gange

Robot indtager hospitalets gange

RØNNE - Bornholms Hospital har indkøbt robotvaskemaskine, der selv kan trille rundt på gangene og klare den daglige rengøring.