DEBAT – Redaktionen har fra Birte Skot-Hansen, Nexø, modtaget følgende indlæg:
Igen, igen vedtager politikerne at ”kulegrave” ældreplejen for at få de økonomiske midler, der dog helt givet er for små, til ”at strække længere!”
Mon jeg hørte rigtigt, når denne proces kun skulle tage en måned?
Området er meget sårbart og følsomt, da der allerede er skåret helt ind til benet de senere år, så vi brugeres forventninger indeholder bestemt ikke besparelser og uforståelige f.eks. tidseffektiviseringer i den allerede beskårne service, som hjemmeplejen yder.
Selvfølgelig går jeg ud fra, at mange medarbejdere vil blive inddraget i en kulegravning af deres arbejdsområde/-opgaver; men jeg frygter, at det igen kun bliver en ren administrativ- og ledelses kulegravning!
Jeg anser det for meget uheldigt, hvis ledelsen selv skal kulegrave hele det omfattende ledelsesniveau, der efter min mening er vokset meget voldsomt.
Ville det måske være en god ide at inddrage en del af os brugere i denne kulegravningsproces? Hvordan oplever vi ældreplejen i vores hverdag?
Jeg er overbevist om, at vi kunne komme med fornuftige og brugbare input om de fordele og ulemper, vi oplever i en hverdag, hvor vi er afhængige af ældreplejens hjælp.
Med venlig hilsen
Birte Skot-HansenStenbrudsvej 143730 NexøFORKERTE FAKTA? Bornholm.nu skal ikke offentliggøre faktuelle fejl. Hvis der er noget i denne artikel, du føler er forkert, skal du kontakte os på mail: red@bornholm.nu.
© Copyright 2025 Bornholm.nu. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.