Redaktionen har fra 18-årige Maj Hansen i Nexø modtaget følgende indlæg:
Er det fair, at ældre og gangbesværede skal hjælpe sig selv ind og ud af bussen?
En uheldig og chokerende oplevelse, forargede mig på busturen med 6’eren fra Rønne til Nexø den 10-10-2013.
Episoden sker, da en ældre dame med rollator skal stå på bussen ved busstopstedet lige før 10. klassecenteret. Buschaufføren holder ind, men tænker ikke tanken, at den ældre dame med rollatoren ikke selv kan løfte rollatoren ind i bussen. Dertil ender det med, at en anden passager i form af en ung gut tager initiativ til, at hjælpe med at få rollatoren ind i bussen.
Da den ældre dame senere skal af bussen, går hun op foran for at komme ud, men igen er der ingen hjælp, at hente fra buschaufføren mht. at få rollatoren ud af bussen.
Jeg må blankt erkende, at jeg blev dybt forarget over, at overvære denne kedelige situation. Det kan ikke være rigtigt, at man i forvejen betaler i dyre domme for at køre med bussen, og så er der ingen hjælp at få?
Med venlig hilsen
Maj Hansen
Gl. Postvej 35
3730 Nexø FORKERTE FAKTA? Bornholm.nu skal ikke offentliggøre faktuelle fejl. Hvis der er noget i denne artikel, du føler er forkert, skal du kontakte os på mail: red@bornholm.nu.
© Copyright 2026 Bornholm.nu. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.