Skattebetalt fitnesscenter på hospitalet

Fredag 11-10-13 - 09:11

Redaktionen har fra Kristian Rosenberg Larsen, direktør, Sundhedscenter Bornholm A/S, modtaget følgende indlæg:

Jeg har efterhånden modtaget en del mails samt anonyme opkald fra bornholmere, der opbakker min kritik af det kommunalt finansierede Fitnesscenter.

Hertil har jeg også modtaget en del henvendelser fra personer, der synes vi også bør rette kritikken mod det kommunalt finansierede Fitnesscenter på Bornholms Hospital, hvor personalet samt familie kan træne gratis.

Begge tiltag er usmagelig brug af offentlige midler, der direkte benyttes til at konkurrere mod det private erhvervsliv.

Kan disse tiltag virkelig bakkes politisk op? – tillader man fra politisk side at skattekroner bevist benyttes i konkurrencen mod det private Bornholmske erhvervsliv…?

Jeg synes bestemt ikke at det kan være rigtig. Det offentlige burde i stedet etablere samarbejde med private erhvervsdrivende for at få dækket behovet for ydelser, der i forvejen tilbydes på markedet.

Jeg håber politikerne tør at fremlægge deres holdning til denne problematik.

Med venlig hilsen
Kristian Rosenberg Larsen
Direktør, Sundhedscenter Bornholm A/S
Sdr. Hammer 39
3730 Nexø

FORKERTE FAKTA? Bornholm.nu skal ikke offentliggøre faktuelle fejl. Hvis der er noget i denne artikel, du føler er forkert, skal du kontakte os på mail: red@bornholm.nu.

© Copyright 2026 Bornholm.nu. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

UGENS MEST LÆSTE

DØDSFALD Fredag 9-1-26 - 11:21
Dødsfald
DØDSFALD Søndag 11-1-26 - 16:21
Dødsfald
DØDSFALD Lørdag 10-1-26 - 09:44
Dødsfald
DØDSFALD Tirsdag 13-1-26 - 08:27
Dødsfald
DØDSFALD Tirsdag 13-1-26 - 16:09
Dødsfald

Flere nyheder