Hvad vil Bente Johansen nu?

Hvad vil Bente Johansen nu?

Tirsdag 17-2-15 - 11:45

Redaktionen har fra Birte Skot-Hansen modtaget følgende debatindlæg:

I skolestrukturdebatten har Bente Johansens mistillid til politiske kolleger hele tiden været meget synlig. Og hold så op, nu foreslår BJ i et facebookopslag, at beslutningen om et nyt skolestrukturforslag ikke skal vedtages til emplementering i det kommende skoleår. Det kan man da ikke byde den bornholmske befolkning, og især alle folkeskolens interessenter. Skal mange elever, forældre og lærere så gå i fortsat uvished på grund af manglende politisk beslutningsdygtighed ?

Bente J. mener, processen er afsporet, fordi nogen kæmper imod at lukke en skole i Rønne. Jeg ved ikke, hvem der afsporer hvad Bente J., men at det er en uskøn og meget politisk uprofessionel proces at følge, det er vi rigtig mange, der synes. Alle har hver især deres kæpheste, som ikke ønsker at komme i fælles "fold," hvilket har medført en meget tilspidset og ikke faglig/saglig sagsbehandling. Det er meget synd for den bornholmske folkeskoles fremtid.

Her 9 dage, før kommunalbestyrelsen skal endeligt beslutte strukturforslaget, mener Venstres Sten Colberg Jensen, at der stadig er meget at diskutere, og at diskussionen nok vil fortsætte lige til det sidste. Hvor lang tid er det lige, kommunalbestyrelsen har diskuteret skolestruktur? Stadig total politisk forvirring som helt forståeligt skaber hovedrysten, undren og vrede hos os borgere.

Facts ændres jo ikke, nemlig stram økonomi og færre og færre børn. Jeg er lige ved at sige, at forslag E skulle være gennemført, eller man skulle renovere den for nordlandet geografisk velplacerede Klemensker skole, afviklet Allinge, som hurtigt vil "lide" under mangel på børn, afvikle Hasle, Vestermarie, Mosaik og muligvis en Rønne skole i 2016.

Eller også skulle man simpelthen skære helt igennem og oprette 6 selvstændige skoler, én i hver købstad. Hermed understøtter man også købstædernes udvikling fremfor afvikling. Måske den bedste fremtidssikrede løsning??? Jeg har naturligvis ikke overblik over nogen økonomi i det, jeg foreslår.

Med venlig hilsen
Birte Skot-Hansen
Stenbrudsvej 14
3730 Nexø

FORKERTE FAKTA? Bornholm.nu skal ikke offentliggøre faktuelle fejl. Hvis der er noget i denne artikel, du føler er forkert, skal du kontakte os på mail: red@bornholm.nu.

© Copyright 2026 Bornholm.nu. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

UGENS MEST LÆSTE

DØDSFALD Torsdag 8-1-26 - 16:06
Dødsfald
DØDSFALD Onsdag 7-1-26 - 16:20
Dødsfald
DØDSFALD Onsdag 7-1-26 - 12:41
Dødsfald
DØDSFALD Fredag 9-1-26 - 11:21
Dødsfald
DØDSFALD Søndag 11-1-26 - 16:21
Dødsfald

Flere nyheder