Redaktionen har fra Tom I. Nielsen i Rønne modtaget følgende indlæg i anledning af Dronning Margrethes 40 års regentjubilæum:
Som borger på en af Danmarks dejligste øer – Bornholm - sidder jeg med en mærkelig smag i munden. Denne smag opstod efter, at jeg hørte borgmesteren sige, at Bornholms Regionskommune ikke ville sende en gave i anledning af jubilæet. Med hvilken ret har borgmesteren til dette?
Borgmesteren siger, at vi har besluttet, at der ikke skal sendes noget, men i stedet vil beløbet blive brugt på vores ældre borgere. Dette er dog en rigtig sød ide og med optagne foto, der senere skal fremsendes til dronningen.
Jeg kunne godt tænke mig at få oplyst, hvem er vi? Er det borgmesteren og kommunaldirektøren, eller hele regionsrådet?
Jeg mener, at vi her på øen nok kunne give en gave. Vi har så mange dygtige kunsthåndværkere så mon ikke, der her havde været en mulighed til at have fundet noget.
Dronning eller hendes familie aflægger jævnligt øen besøg, ligesom der bliver givet udtryk for Bornholms betydning for Danmark samt at de sætter en stor ære i at besøge øen.
Med den beslutning som kommunen har truffet – en ud af tre kommuner, som ikke gav noget - skulle vi skamme os.
Jeg kunne godt tænke mig en uddybende forklaring af borgmesteren til ovenstående.
Tom I. Nielsen
Sveasvej 32
3700 RønneFORKERTE FAKTA? Bornholm.nu skal ikke offentliggøre faktuelle fejl. Hvis der er noget i denne artikel, du føler er forkert, skal du kontakte os på mail: red@bornholm.nu.
© Copyright 2026 Bornholm.nu. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.