Ønsker debat om P-plads

AF Poul Erik Jessen / Lørdag 11-9-10 - 10:48

Kommunen opkræver P-afgifter på de få gratis p-pladser på Rønne Havn.

Rejsende med Bornholmstrafikken håber at få de gratis p-pladser i jordfolden på hjørnet af Remisevej og Bådehavnsvej tilbage - kommunen har nemlig foræret en hel stribe pladser til biludlejningsselskabet Europcar.

Men det har ingen fortalt, og derfor har kommunens parkeringsvagter haft travlt med bødemaskinen de seneste uger.

John Petersen i Rønne er en af de mange, som har fået en hilsen til 510,- kroner.

"Jeg kørte derned for at få bekræftet, hvad jeg havde gjort forkert. Ok. Der stod et skilt, p-forbud, kun forbeholdt Europcar med pil til begge sider.

Hvem tænker på det, når det hedder gratis parkering?

Jeg synes det er frækt og uforskammet. Jeg ved godt, at regionskommunen mangler penge. Men kunne det ikke løses på anden måde, end at stjæle penge fra almindelige borgere, der parkerer på gratis parkering, når de skal med færgen.

Hvorfor skal alle de pladser reserveres til Europcar, nu hvor der er pladsmangel?

Selvfølgelig betaler jeg min afgift. Det kunne lige mangle ikke at gøre det, nu hvor regionskommunen er i pengenød, men jeg håber vi kan undgå at få p-afgifter på gratis parkering," siger John Petersen.

Poul Erik Jessen

FORKERTE FAKTA? Bornholm.nu skal ikke offentliggøre faktuelle fejl. Hvis der er noget i denne artikel, du føler er forkert, skal du kontakte os på mail: red@bornholm.nu.

© Copyright 2025 Bornholm.nu. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

UGENS MEST LÆSTE

DØDSFALD Onsdag 24-12-25 - 11:06
Dødsfald
DØDSFALD Søndag 21-12-25 - 12:37
Dødsfald
DØDSFALD Mandag 22-12-25 - 13:29
Dødsfald
DØDSFALD Mandag 22-12-25 - 00:03
Dødsfald

Flere nyheder

PÅ FORSIDEN NU