Politikere burde  kigge på fakta

Politikere burde kigge på fakta

Onsdag 29-3-17 - 18:30

Redaktionen har fra Lars Andersen, Klemensker, modtaget følgende indlæg:

Åbent brev til den Socialdemokratiske gruppe på Bornholm.

Dette er tilsyneladende den eneste form for kommunikation der tæller i jeres gruppe.

Jeg vil, som menigt medlem af Bornholms Motor Sport, her komme med nogle betragtninger, omkring motorsportsbanen ved Åkirkeby. Bornholms Motor Sport og dets medlemmer er, blandt andet, beskrevet som ”Uærlige og ikke til at stole på”. Der er kommet udtalelser frem, på diverse sociale medier, omkring hvor forfærdelige folk vi er, os i BMS. Dette er kommet til at fylde meget hos medlemmerne i BMS, på trods af, at det er kommunen der har udpeget området. Foreningen til bevarelse af Højlyngen har tilsyneladende masser af plads og overskud til den støj der er i området lige nu.

Jeg har i dag været ude og tage et par billeder af området, som bliver beskrevet som bevaringsværdig natur og et følsomt Natura 2000 område. Som det fremgår af billederne, er det nok et spørgsmål om hvem der er til at stole på.

Jeg har stor respekt for det arbejde som er lavet af embedsmændene i Teknik og Miljø, selvom det ikke altid har været i vores favør. Jeg kan se at de punkter som I sætter spørgsmål ved, er taget ud fra diverse medier og ikke fra fagfolkene i kommunen. Jeg kunne bruge en masse grimme ord, men det lader jeg andre om, dog kommer noget som ”uanstændigt” op, når jeg gennemgår forløbet.

Hvis Socialdemokraterne på Bornholm kigger på fakta og ikke i medierne, næste gang de skal tage en beslutning, så tror jeg, at der er flere som vil have tillid til dem.

Jeg er ikke imod foreninger, uanset om de er enige med mig eller ej, jeg tager bare afstand fra tilsvining og løgne, samt amatøragtig opførsel blandt vores politiske ledere.

Lars Andersen
Centralvej 4
3782 Klemensker
Medlem af BMS

FORKERTE FAKTA? Bornholm.nu skal ikke offentliggøre faktuelle fejl. Hvis der er noget i denne artikel, du føler er forkert, skal du kontakte os på mail: red@bornholm.nu.

© Copyright 2026 Bornholm.nu. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

UGENS MEST LÆSTE

DØDSFALD Fredag 26-12-25 - 08:37
Dødsfald
DØDSFALD Lørdag 27-12-25 - 14:08
Dødsfald
DØDSFALD Søndag 28-12-25 - 10:44
Dødsfald
DØDSFALD Tirsdag 30-12-25 - 12:59
Dødsfald
DØDSFALD Søndag 28-12-25 - 17:19
Dødsfald

Flere nyheder