Shelter benyttes som fast bolig

Tirsdag 25-9-12 - 19:08

Redaktionen har fra Benny Starup på Sandvig Camping modtaget følgende indlæg:

Jeg skriver, da jeg mener, at shelter nu er blevet fast bolig for gæster.

Jeg har igennem hele ugen konstateret, at der er en familie, der har boet i shelteren ved Hammersø. De indfinder sig om aftenen og hænger tæppe for hullet og etablerer sig med diverse foranstaltninger for deres familie inklusiv hund.

Det har nu været sådan i en uge og jeg har rettet henvendelse til Skov- & Naturstyrelsen, men de har ikke mandskab til at overholde de regler, der er omkring shelter.

Ved henvendelse får man svaret, at ”vi kikker forbi i morgen”, men der er overtrædelsen jo sket og næste dag indfinder familien sig igen for at tage bolig i shelteren.

Det er i øvrigt meningen, at de skal huse vandrere eller andre gående for en enkelt overnatning. Men her er der tale om en familie med bil samt hund, der har taget fast ophold.

Det må stoppes. Ellers må man nedtage dem, hvis man ikke kan håndhæve reglerne.

Med venlig hilsen
Benny Starup
Sandvig Camping

FORKERTE FAKTA? Bornholm.nu skal ikke offentliggøre faktuelle fejl. Hvis der er noget i denne artikel, du føler er forkert, skal du kontakte os på mail: red@bornholm.nu.

© Copyright 2026 Bornholm.nu. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

UGENS MEST LÆSTE

DØDSFALD Tirsdag 13-1-26 - 16:09
Dødsfald
DØDSFALD Torsdag 15-1-26 - 17:50
Dødsfald
DØDSFALD Fredag 16-1-26 - 15:07
Dødsfald
DØDSFALD Onsdag 14-1-26 - 06:40
Dødsfald
DØDSFALD Onsdag 14-1-26 - 13:16
Dødsfald

Flere nyheder