Motion og bevægelse i hverdagen har allerede givet gladere beboere og mindre medicinforbrug
AAKIRKEBY – Plejecenter Aabo i Aakirkeby bliver torsdag officielt certificeret som Bornholms første idrætscertificerede plejecenter.
På Aabo har fysisk aktivitet gennem længere tid været en fast del af hverdagen, og ifølge plejehjemsleder Ann-Lizet Letholm Kofod har indsatsen allerede haft en positiv effekt.
– Beboerne griner og har det sjovt i dagligdagen. Og så kan vi se, at forbruget af medicin er faldet, og vi oplever også mindre mistrivsel blandt beboerne, siger hun.
Certificeringen sker gennem Dansk Arbejder Idrætsforbund (DAI), som siden 2015 har arbejdet med at fremme bevægelse og sundhed på landets plejecentre.
Aabo blev i 2024 kåret som Danmarks næstbedste plejecenter og får nu endnu et kvalitetsstempel for sit fokus på trivsel, fællesskab og forebyggelse.
FORKERTE FAKTA? Bornholm.nu skal ikke offentliggøre faktuelle fejl. Hvis der er noget i denne artikel, du føler er forkert, skal du kontakte os på mail: red@bornholm.nu.
© Copyright 2026 Bornholm.nu. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.