RØNNE – Fem bornholmske aftenskoler tilbagebetaler tilsammen 192.326 kroner i ubrugte undervisningstilskud for 2025.
Det fremgår af en sag til Folkeoplysningsudvalget, som skal tage orienteringen til efterretning.
Flere skoler brugte ikke hele tilskuddetDe største tilbagebetalinger kommer fra LOF Bornholm og Aftenskolen for Specialundervisning, som ikke har anvendt hele deres tilskud til undervisningsaktiviteter i 2025.
Kommunen gennemgår hvert år aftenskolernes regnskaber for at sikre, at de tildelte midler er anvendt efter reglerne.
Pengene kan søges igenDe tilbagebetalte midler forsvinder ikke fra folkeoplysningsområdet.
Folkeoplysningsudvalget forventes senere på året at fordele pengene på ny, så aftenskolerne kan søge om ekstra undervisningstilskud til aktiviteter i 2026.
Tegn på færre aktiviteterTilbagebetalingerne kan være et tegn på, at nogle aftenskoler har haft færre aktiviteter end forventet eller ikke har kunnet gennemføre alle planlagte undervisningsforløb i løbet af året.
FORKERTE FAKTA? Bornholm.nu skal ikke offentliggøre faktuelle fejl. Hvis der er noget i denne artikel, du føler er forkert, skal du kontakte os på mail: red@bornholm.nu.
© Copyright 2026 Bornholm.nu. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.