RØNNE – En 38-årig mand fra Hasle er blevet frifundet ved Retten på Bornholm i en sag om brug af håndholdt mobiltelefon under kørsel.
Afviste bødeforelægManden var tiltalt for den 4. februar klokken 08.38 på Aakirkebyvej i Rønne at have benyttet en håndholdt mobiltelefon, mens han førte en lastbil.
Politiet udstedte efterfølgende et bødeforelæg på 1.500 kroner samt et klip i kørekortet.
Den 38-årige nægtede sig imidlertid skyldig og afviste bøden, hvorefter sagen blev sendt til Retten på Bornholm.
Efter sagens behandling fandt retten ikke grundlag for at dømme den 38-årige mand.
FORKERTE FAKTA? Bornholm.nu skal ikke offentliggøre faktuelle fejl. Hvis der er noget i denne artikel, du føler er forkert, skal du kontakte os på mail: red@bornholm.nu.
© Copyright 2026 Bornholm.nu. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.