To lokale profiler skal tirsdag kæmpe mod seks af Danmarks mest vindende montéryttere i årets Monté Ryttermatch
TRAV – Bornholms Brand Park danner Sankt Hans Aften ramme om årets Monté Ryttermatch, som afvikles for andet år i træk.
Otte af landets bedste montéryttere er inviteret til Bornholm, hvor de skal dyste over to afdelinger. Rytterne samler point efter placeringerne i løbene, og efter aftenens syvende løb kåres den samlede vinder i vindercirklen.
To lokale håbBornholm er repræsenteret af to stærke profiler.
Michala Haagensen er tidligere dansk mester i monté og den eneste bornholmer, der har vundet DM for montéryttere. Gennem mange år har hun været blandt de mest benyttede ryttere på øen.
Annika Schou-Lund går samtidig ind til matchen som forsvarende montémester på Bornholm og har tidligere vundet det bornholmske montéchampionat tre gange.
Stærk modstandDe to lokale ryttere får hård konkurrence fra et felt bestående af Michelle Mønster, Marie Søndergaard Andersen, Camilla Munk Boeck, Anette Uglebjerg, Laura Gregersen og Karina Madsen.
De tilrejsende ryttere har tilsammen vundet en lang række danske mesterskaber og storløb gennem årene.
Laura Gregersen vandt sidste årVed den første udgave af Monté Ryttermatch i 2025 blev Laura Gregersen samlet vinder foran Karina Madsen og Camilla Munk Boeck.
Publikum kan derfor se frem til to løb med nogle af landets mest rutinerede og meriterede montéryttere, når de mødes på verdens mindste travbane.
FORKERTE FAKTA? Bornholm.nu skal ikke offentliggøre faktuelle fejl. Hvis der er noget i denne artikel, du føler er forkert, skal du kontakte os på mail: red@bornholm.nu.
© Copyright 2026 Bornholm.nu. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.