Geert Wilders er velkommen

Geert Wilders er velkommen

Onsdag 13-5-15 - 07:51

Redaktionen har fra Sven Munch-Petersen, Rønne, modtaget følgende indlæg:

Folk burde være mere forargede over de mennesker som udøver forfølgelse, praktisere undertrykkelse og begår mord i deres ideologis/religions navn og skaber utryghed for forsamlingsfriheden.

Som bornholmer har jeg absolut intet problem med at en som Geert Wilders deltager. Han skal værre velkommen ligesom Dansk Folkeparti og andre grupper, jeg ikke personligt bryder mig om er det. Der er jo også nogen, der helst så at Dukke Partiet, Alternativet og Greenpeace ikke var til stede. Lad os da endelig få international politisk bredte, det ville jo passe sig til øen ellers på andre måder meget mangfoldige turist- og sommerkultur. Hvis andre politikere melder fra, er det dem, som spiller fallit ved ikke at ville møde deres modstander face to face og give ham scenen.

Der er jo ingen som siger man SKAL høre hans stemme eller overhovedet støde ind i ham - jeg tager til folkemødet (husk på det er et folkemøde ikke politikermøde) som jeg har gjort de andre år og ligesom de andre år, gider jeg ikke høre nogen af de kendte politikeres tale, jeg holder mig til resten af mødet og møde mennesker forskellighed og tager til speakers corner, der er langt mere interessant end en håndfuld selvglade pampere!

Man kan dog undre sig over, at folk og medierne flyver helt til vejrs over en som Geert Wilders, men at man ingen ting høre om at Danskernes Parti har offentliggjort, at de også deltager: der åbenlyst støttere af Socialnationalisme, som alle ved hvad de står for, alle ved hvad deres ideologi har resulteret i. At man overhovedet har sagt ja, fra arrangørenes side, er uforståeligt.

Så mit bud til dem der ikke kan lide Geert Wilders, så er der langt værre og mere rådne æg man bør forholde sig til og ønske ikke så fik talerør på en ellers åben, fredelig og mangfoldig forsamling af forskellighed.

Sven Munch-Petersen
Strandvejen 131,
3700 Rønne

FORKERTE FAKTA? Bornholm.nu skal ikke offentliggøre faktuelle fejl. Hvis der er noget i denne artikel, du føler er forkert, skal du kontakte os på mail: red@bornholm.nu.

© Copyright 2026 Bornholm.nu. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

UGENS MEST LÆSTE

DØDSFALD Torsdag 8-1-26 - 16:06
Dødsfald
DØDSFALD Onsdag 7-1-26 - 16:20
Dødsfald
DØDSFALD Onsdag 7-1-26 - 12:41
Dødsfald
DØDSFALD Fredag 9-1-26 - 11:21
Dødsfald
DØDSFALD Søndag 11-1-26 - 16:21
Dødsfald

Flere nyheder