Nu handler Folkemødet kun om sikkerhed

Nu handler Folkemødet kun om sikkerhed

Fredag 15-5-15 - 08:15

Redaktionen har fra Cathja M. Steinlein, Allinge, modtaget følgende kommentar til læserbrev af Sven Munch Petersen:

Når du skriver, Geert Wilders er velkommen til Folkemødet og i samme kontekst nævner Dansk Folkeparti og Greenpeace, kan jeg ikke lade være at tænke på, om du har forstået, hvorfor man er bekymret for lige netop ham. Der er jo en grund til at man har optrappet sikkerheden i år, og der er betydelig flere betjente og PET-folk end de tidligere år.

I forvejen er vores politi presset helt i bund og det kommer til at koste rigtig meget for statskassen. Tryghed og ytringsfrihed er hvert sit og som Geert Wilders bruger sin taletid over alt, handler det jo ikke om ytringsfrihed.

Jeg er helt med på at det giver INGEN ret til at yde selvretfærdig selvtægt.

Jeg mener heller ikke, at han har noget til fælles med vores politikere, da Folkemødet handler om at få en snak med dem og se dem i bybilledet. Det, tror jeg, ikke kommer til at ske. At han kommer til Folkemødet bliver ikke en fest som man havde de tidligere år. Focus er rettet mod sikkerhed og atter sikkerhed og hvorfor? Ja, hvad tror du.

Jeg syntes du skal læse Politikken fra den 12. maj og se hvad der står om den kommende Wilders (kan læses på nettet) på Bornholm.

Cathja M. Steinlein
Nordre Borrelyngvej 17
3770 Allinge

FORKERTE FAKTA? Bornholm.nu skal ikke offentliggøre faktuelle fejl. Hvis der er noget i denne artikel, du føler er forkert, skal du kontakte os på mail: red@bornholm.nu.

© Copyright 2026 Bornholm.nu. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

UGENS MEST LÆSTE

DØDSFALD Torsdag 8-1-26 - 16:06
Dødsfald
DØDSFALD Onsdag 7-1-26 - 16:20
Dødsfald
DØDSFALD Tirsdag 6-1-26 - 16:29
Dødsfald
DØDSFALD Onsdag 7-1-26 - 12:41
Dødsfald
DØDSFALD Fredag 9-1-26 - 11:21
Dødsfald

Flere nyheder