Redaktionen har fra Birte Skot-Hansen, Nexø, modtaget følgende debatindlæg:
Tænk hvor blev jeg tung om hjertet, da jeg i dag hørte, at Gert Wilders måske skulle komme til Folkemødet. Jeg trøster mig indtil videre med, at det endnu er usikkert, om han kommer, for jeg håber så inderligt, han bliver væk!
Hvorfor skal de værste sider af ytringsfriheden med vold og magt udfoldes på ”Bornholms” Folkemøde?
Jeg synes ikke, at en demokrati/festival for enhver pris skal modtage en Gert Wilders.
Jeg synes, det må være ok, hvis Folkemødets ledelse siger fra/sætter ”hælene i” overfor en så kontroversiel person, som Gert Wilders virkelig er!
Jeg synes, det er enormt provokerende, at Trykkefrihedsselskabet på Bornholms ”åbne” Folkemøde på en måde ”lægger arm” med ytringsfriheden!
Jeg fatter simpelthen ikke, at Trykkefrihedsselskabet har inviteret Gert Wilders, der er kendt for sine islamkritiske holdninger og forfægter sin ytringsfrihed på den baggrund, hvilket også betyder, han står øverst på al-Qaedas dødsliste. I weekenden var han i Dallas mål for et attentat, der kostede to mennesker livet.
Fokus vil i alt for høj grad være på Gert Wilders optræden, og jeg kunne da ønske mig, at han sad i et tomt telt, helt uden Folkemødets opmærksomhed.
Men ingen tvivl om, at Folkemødet vil blive anderledes, bl.a. med et forhøjet beredskab, som der aldrig tidligere har været behov for. Netop den afslappede stemning i trygge rammer og omgivelser er noget af det, Folkemødets besøgende kommer til Allinge for.
Med venlig hilsen
Birte Skot-HansenStenbrudsvej 143730 NexøFORKERTE FAKTA? Bornholm.nu skal ikke offentliggøre faktuelle fejl. Hvis der er noget i denne artikel, du føler er forkert, skal du kontakte os på mail: red@bornholm.nu.
© Copyright 2026 Bornholm.nu. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.