Redaktionen har fra Sarah Hansen i Nexø modtaget følgende læserbrev:
Politiet og Dyrenes Beskyttelse gør ikke noget mod vanrøgt eller dyremishandling.
Denne sag har kørt i ca. 3 år, med vanrøgt af nogle travheste fra Nexø-området. Jeg har taget kontakt til politiet og diverse dyreorganisationer, ja og selv Dyrenes Beskyttelse gør ikke en skid (undskyld mit sprog).
Det kan heller ikke være rigtig, at flere vidner også ringer til politiet og får at vide, at de skal se beviser, før de vil gøre noget. Og ja de har så fået beviser op til flere gange, men hvorfor gøre de ikke en dyt for at få hestene fjernet?
Dem, der ejer travhestene, har ikke forstand på heste mere. Flere vidner har fortalt, at de har manglet mad og vand. Og jeg selv ved, hvor slem den sag er blevet nu.
Det er trist at tænke på, at Dyrenes Beskyttelse ikke træder i kraft eller for den sags skyld politiet. Der er mange, der har anmeldt det, men de er godt træt af at blive ved med det.
Tirsdag den 25. juni 2013 har jeg taget kontakt til hesteværn med en mail, hvor der står nøjagtigt, hvad der er sket og hvordan sagen er kørt. Jeg mener, at vi kan gøre det bedre, hvis politiet havde taget det mere seriøst i stedet for at tage op og høre på, hvad ejerne siger og ikke kigger på de anmeldelser, som der er kommet mange af. Og ikke mindst burde man få svar tilbage af dem, om hvad der er sket. For jeg har dog tit oplevet, at de ville have beviser og det har de fået.
Dyrenes Beskyttelse hører man heller ikke meget fra. De skal blive bedre til at tage det seriøst.
Nu har denne sag kørt i 3 år og jeg har selv oplevet, hvordan hestene blive behandlet, da min gamle halvpart og hest har stået deroppe.
Nu skal der altså til at ske noget ved det, og ikke bare lade det ligge og tænke: det ordner sig, for det gøre det sgu ikke.
Jeg ved snart ikke, hvad jeg skal stille op; om jeg skal tale med store bogstaver eller banke i bordet for dem.
Jeg synes bare, de skulle til at få styr på det. Jeg synes personligt, at der skulle sidde en, som havde forstand på det og ikke som nu, at der ingen er, der sidder med dyresagerne, så man kun kan gå til Dyrenes Beskyttelse. Det er fandeme ikke okay at man kun kan gå til dem. Og man skulle tage det mere seriøst end hvad det er nu.
Det er bare, hvad jeg synes. Håber da, der kommer styr på det og mange gange undskyld mit sure opstød og sprogbrug.
Sarah Hansen
Kirkestræde 2
3730 NexøFORKERTE FAKTA? Bornholm.nu skal ikke offentliggøre faktuelle fejl. Hvis der er noget i denne artikel, du føler er forkert, skal du kontakte os på mail: red@bornholm.nu.
© Copyright 2026 Bornholm.nu. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.