Viking Atletik forventer igen flere hundrede deltagere, når den traditionsrige løbefest vender tilbage til Gudhjem onsdag
GUDHJEM – Onsdag den 1. juli afvikler Viking Atletik årets første Sommermotionsløb, det traditionsrige Softiceløb, som har været en fast del af sommeren i Gudhjem siden 1982.
Deltagerne kan vælge mellem en kort rute på 1,4 kilometer rundt i Gudhjem eller en 6,9 kilometer lang rute, der går via Salene Bugt, Melsted og tilbage gennem Gudhjem til havnen.
Mange turister på startstregenSofticeløbet er kendt for at tiltrække mange feriegæster. De seneste år har mellem 500 og 600 løbere deltaget, og Viking Atletik håber på en lignende opbakning i år.
Ud over motion venter der lodtrækningspræmier til hver tiende deltager, og alle, der gennemfører løbet, belønnes traditionen tro med en softice fra Gudhjem Ishus.
Trafikale ændringerLøbet medfører midlertidige trafikændringer i Gudhjem. Åbogade lukkes for kørsel mod den østlige del af havnen fra klokken 16:00, mens nedkørslen fra Helligdomsvej til Gudhjem er spærret mellem cirka klokken 18:50 og 20:10. Politihjemmeværnet vil være til stede og regulere trafikken.
Løbet er åbent for alle, men kræver forudgående tilmelding.
FORKERTE FAKTA? Bornholm.nu skal ikke offentliggøre faktuelle fejl. Hvis der er noget i denne artikel, du føler er forkert, skal du kontakte os på mail: red@bornholm.nu.
© Copyright 2026 Bornholm.nu. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.