Redaktionen har fra Sebastian Engel, der er elev på Bornholms Erhvervsgymnasium, modtaget følgende læserbrev:
Kan det være rigtigt at folk, hovedsagligt studerende skal stå op fra morgenen af?
BAT vælger at sætte en ekstra 6'er ind på ruten mellem Nexø-Åkirkeby, men den kører ikke til Rønne. Nej da, den vender om i Åkirkeby og kører tilbage til Nexø. Så dem der har stået på i eksempelvis Pedersker, må pænt stå af og vente på en ny bus i Åkirkeby.
Hvornår har der været en så stor belægning på den rute, at man må sætte en ekstra 6'er ind der vender om? Hvorfor ikke sætte en ekstra 6'er ind, så der er to der kører til Rønne, så man slipper for at stå op?
Ydermere synes jeg det er mærkeligt, at Bornholms Erhvervsskole bliver glemt, når busserne kører?
Efter kl.8 så skal man gå fra Almindingens rundkørsel for at komme til skole og når man skal hjem skal man gå til torvet eller tage en overfyldt bus, så man igen skal stå op. Det kan da ikke være rigtigt at folk der betaler for en service fra BAT, bliver ladt i stikken.
Jeg synes virkelig at BAT de seneste år er faldet af på den. Jeg håber oprigtigt at der snart bliver rettet op på ruter og på hvordan de organiserer deres busser.
Med venlig hilsen
Sebastian Engel
Elev på Bornholms Erhvervsgymnasium
Søvangsvej 4
3720 ÅkirkebyFORKERTE FAKTA? Bornholm.nu skal ikke offentliggøre faktuelle fejl. Hvis der er noget i denne artikel, du føler er forkert, skal du kontakte os på mail: red@bornholm.nu.
© Copyright 2026 Bornholm.nu. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.