Claus Larsen-Jensen som ny borgmester

Claus Larsen-Jensen som ny borgmester

Fredag 8-1-21 - 06:09

DEBAT - Redaktionen har fra Henning A. Jensen, Rønne, modtaget:

Som kasserer for Socialdemokratiet på Bornholm og mangeårigt medlem af partiet foreslår jeg, at partiet opstiller Claus Larsen-Jensen som spidskandidat til at blive ny borgmester efter kommunalvalget den 16.november 2021.

Først vil jeg godt understrege, at jeg er glad for at Thomas Thors stiller sig til rådighed som borgmester i det kommende år. Men ser det ikke som en løsning for Bornholm i fem år.

I stedet foreslår jeg Claus Larsen-Jensen med følgende begrundelser:

Bornholm skal have en ny borgmester, som har stor viden, erfaring og et stort netværk på Bornholm i forhold til regeringen, folketinget, andre kommuner og EU, fordi disse kontakter er af afgørende betydning for Bornholm.

Kan samarbejde
Bornholm har brug for en borgmester, som har bevist sine evner til at kunne samarbejde bredt politisk, men også at kunne samarbejde bredt med erhvervslivet, fagbevægelsen og foreninger.

Derfor foreslår jeg Claus Larsen-Jensen. Han har solid erfaring fra ledelse i Folketinget og i Europa-Parlamentet og fra et meget stort antal danske, europæiske og internationale organisationer.

Claus Larsen-Jensen har haft gode valgresultater på Bornholm.

Ved Folketingsvalget i 2015 formåede han som kandidat nr. 2 at få 1.905 stemmer, hvad ingen andre før eller siden med et sådant udgangspunkt har formået.

Ved Folketingsvalget i 2019 fik Claus med 591 stemmer ca. 12 procent af det Lea Wermelin fik.

Til sammenligning fik Thomas Thors ved kommunalvalget i 2017 med 149 stemmer kun ca. 3 procent af de stemmer Winni Grosbøll fik.

Da jeg kender Claus Larsen-Jensen som en dynamisk, iderig og præsentabel repræsentant for Bornholm, der er vant til at begå sig i store forsamlinger så ser jeg ingen bedre borgmesterkandidat for Socialdemokratiet på Bornholm ved valget den 16. november 2021.

Med venlig hilsen
Henning A. Jensen
Kystparken 3,3
3700 Rønne

FORKERTE FAKTA? Bornholm.nu skal ikke offentliggøre faktuelle fejl. Hvis der er noget i denne artikel, du føler er forkert, skal du kontakte os på mail: red@bornholm.nu.

© Copyright 2021 Bornholm.nu. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

UGENS MEST LÆSTE

NYHEDER Mandag 18-10-21 - 06:08
Brand på gård i Aakirkeby
DØDSFALD Lørdag 16-10-21 - 07:42
Dødsfald
DØDSFALD Lørdag 16-10-21 - 07:38
Dødsfald
NOTER Søndag 17-10-21 - 03:32
Mindre brand på campingplads

Flere nyheder

PÅ FORSIDEN NU