DEBAT - Bestyrelsesmedlem Hans Hansen, Bornho9lms Landbrug & Fødevarer, mener, der bør være en overordnet plan for Bornholms energi:
Det er mig (og sikkert også andre) en gåde, at vi ikke snart kan samles om hvilke energiformer, vi har på Bornholm, og hvordan vi bedst udnytter disse til gavn for hele øen.
Når vi nu har en ressource i gyllen, som kan omdannes til biogas, der igen sammen med sol- og vindenergien kan understøtte el- og varmeproduktionen til gavn for os alle på øen. Vi er jo gode til fortællingen om, hvor grønne vi er, og vil meget gerne tiltrække gæster fra hele verden til inspiration.
Jeg ved godt, at alle nye initiativer selvsagt har modstandere, men det må og skal løses gennem kommunikation og de bedste kompensationer for de berørte parter.
Jeg ser frem til, at vores folkevalgte politikere kommer til en enighed om, hvordan fremtiden for Bornholm skal blive, set i lyset af befolkningssammensætningen og sikringen af arbejdspladser. Der bliver brug for alle hænder, også i fremtiden.
Så kære politikere, hop nu op i helikopteren og se Bornholm som en helhed, og lad nu være med hele tiden at pleje særinteresser. Det har aldrig gavnet og da slet ikke i et udfordret samfund som vores midt i Østersøen.
Hans Hansenbestyrelsesmedlem
Bornholms Landbrug & FødevarerIndlægget er dele af et debatindlæg bragt i Nyt fra Bornholms Landbrug & Fødevarer.
FORKERTE FAKTA? Bornholm.nu skal ikke offentliggøre faktuelle fejl. Hvis der er noget i denne artikel, du føler er forkert, skal du kontakte os på mail: red@bornholm.nu.
© Copyright 2024 Bornholm.nu. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.