Thors: Ingen mails tilbageholdt

Thors: Ingen mails tilbageholdt

Tirsdag 5-1-21 - 11:25

DEBAT - Redaktionen har fra borgmester Thomas Thors (S) modtaget følgende:

I anledning af at kommunens Økonomi- Erhvervs og Planudvalg har besluttet at indlede en afskedigelsessag af koncerndirektør, Claus Stensgaard Jensen er der blevet sået tvivl om, hvorvidt der fra administrationens side skulle være blevet tilbageholdt mails i forbindelse med sagsbehandlingen i Snorrebakkesagen.

Her er det mig magtpåliggende som borgmester at understrege, at Ankestyrelsen er blevet forelagt alle mails - både dem der er udleveret og dem, der ikke er blevet udleveret i forbindelse med aktindsigtsbegæringer - i Snorrebakkesagen og har fundet, at kommunens vurdering af, hvilke mail der skulle udleveres, både var i overensstemmelse med reglerne for den almene aktindsigt og den udvidede sagsindsigt.

Jeg er blevet citeret for at have en afgørende indflydelse på udvælgelsen af de mail, der kunne gøres til genstand for aktindsigt. Til det kan jeg blot svare, at min holdning hele tiden har været den, at vi skulle udlevere det, som var juridisk korrekt.

På tilsvarende måde har politiet fået tilsendt det samme materiale som Ankestyrelsen, og politiet har derudover haft fuld adgang til alle mails i Regionskommunen og ikke fundet noget strafbart.

Vi er vidende om, at kommunens revision har fundet visse fejl i sagsbehandlingen, og det er blevet taget til efterretning.

Med venlig hilsen
Thomas Thors
borgmester
Bornholms Regionskommune

FORKERTE FAKTA? Bornholm.nu skal ikke offentliggøre faktuelle fejl. Hvis der er noget i denne artikel, du føler er forkert, skal du kontakte os på mail: .

© Copyright 2021 Bornholm.nu. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

PÅ FORSIDEN NU