CYKLING - Cykelrytteren Magnus Cort er på alle læber i øjeblikket. Sejr nummer 36 kom i hus da han søndag kørte i mål som Dansk mester for første gang.
"Det er helt ubeskriveligt fedt" sagde Magnus Cort til TV2 sekunder efter han kom i mål som ny Dansk mester.
Men det er hans meddelelse, i går lørdag, om et karrierestop ved sæsonsafslutningen til årsskiftet, der de seneste dage har bragt hans navn på alle cykelinteresseredes læber. Nu er der en ting til at tale om.
Hvad får det så af betydning. Til TV2 sagde Magnus Cort - "Alle siger man ikke kan gå på pension i Dannebrogstrøjen (mesterskabstrøjen, red.) - men nu må vi se hvad der sker".
Det var et flot cykelløb af Cort i og omkring Herning til Danmarksmesterskaberne. Det hele sluttede i en massespurt hvor Magnus Cort vandt med en hjullængde og viste sig som Danmarks pt. stærkeste cykelrytter.
FORKERTE FAKTA? Bornholm.nu skal ikke offentliggøre faktuelle fejl. Hvis der er noget i denne artikel, du føler er forkert, skal du kontakte os på mail: red@bornholm.nu.
© Copyright 2026 Bornholm.nu. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.