Hvorfor aflåste kommunen ikke toiletter?

Hvorfor aflåste kommunen ikke toiletter?

Torsdag 5-1-23 - 22:13

DEBAT - Under overskriften "Hjælp mig at forstå ræsonnementet og de økonomiske beregninger i toilet sagen" har redaktionen fra Kim Tørnstrøm, Nexø, modtaget:

Citater fra avisartiklen om hærværket

”Det er normalt at der ryger et enkelt.” –” Det er atypisk. Der kan ryge et enkelt, men ikke fire”.

”Kommunen kommer rundt til alle de offentlige toiletter hver dag”.

”Vi har nogle, der er døgnåbne, så hvis de skal lukkes, skal der i hvert fald orienteres rundt omkring”.

”Selvrisiko på 10.000 kroner” ”…….låses manuelt og låses op manuelt”.

”Når et offentligt toilet bliver ødelagt, som det er tilfældet med de fire, går der typisk mellem 14 dage og tre uger, før de kan åbnes og tages i brug igen, fortæller Steen Pedersen”.

Som jeg ser dette, så kunne toiletterne være blevet aflåst fredag d.30.12.2022 og låst op igen 03 eller 04.01.2023 (arbejdsdage) og altså ikke tilgængelige for værdig trængende i fire eller fem dage, nu er de samme toiletter ikke til brug i 14 dage til tre uger.

Jeg tænker samtidigt, at selvrisikoen på de 10.000 kr. ville dække noget af udgiften til aflåsning og åbning af disse bygninger og evt. meddelelse i dagbladet samt hjemmeside.

Ser frem til at for mit indre kompas korrigeret udi beregninger og beslutninger vedr. vores alles toiletter.

Godt nytår, venligst
Kim Tørnstrøm
Gl.Postvej 16
3730 Nexø

FORKERTE FAKTA? Bornholm.nu skal ikke offentliggøre faktuelle fejl. Hvis der er noget i denne artikel, du føler er forkert, skal du kontakte os på mail: red@bornholm.nu.

© Copyright 2023 Bornholm.nu. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

PÅ FORSIDEN NU