Kan vi få en politisk helhedsplan, tak

Kan vi få en politisk helhedsplan, tak

Mandag 25-10-21 - 08:19

DEBAT – Redaktionen har fra Samantha Dianna Morley, Rønne, modtaget:

Nu er kommunalvalget skudt i gang, valgplakater sat op og postkassen bliver fyldt med diverse valg materiale. Jeg anser mig selv som rimelig politisk interesseret og er opdraget med, hvis man vil have retten til at brokke sig, så må man også stemme.
Jeg har dog med alderen udviklet en hvis antipati for valgflæsk, altså ikke den slags med persillesovs, men politiske letkøbte statements, alle godt ved ikke bliver til noget.
Nu har jeg så fulgt lidt med i debatterne og kan forstå, at alle gerne vil have flere Sosu’er og flere lejeboliger, men jeg har endnu til gode og høre en politiker med en plan for, hvordan det skal løses.

Vi har brug for Sosu-personale og dem skaffer vi så ved at politikerne fjerner voksen elevløn og har et lønniveau der ligger under lands gennemsnittet. Det skulle så få Sosu’er til at strømme til øen. Ja, jeg venter med spænding på, det sker. Jeg tvivler på, at der er ret mange med Mother Teresa syndrom, altså de typer der ikke behøver en anstændig løn og mener at jobbet er løn nok i sig selv, rykker til Bornholm, de vil i hvert fald hurtigt opdage, at man ikke kan betale med sit gode hjerte i Netto.

Det samme med lejeboliger. De skal så blive til, uden det koster kommunen noget. Det vil sige, at boligselskabernes skal opfylde politikernes ambitioner, for nuværende lejeres penge, uden hensyntagen til at boligselskaberne måske heller ikke har en stor pengesæk under madrassen.

Er der overhovedet en politiker, der har tænkt over at tage ansvar for at løse problemerne og har en plan der realistisk kan udføres ?

Kunne jeg bede de damer og herrer, der ønsker en taburet, om at trække knivene ud af ryggen og stoppe den børnehaveadfærd med, han sagde / hun sagde mobning og se og komme i arbejdstøjet og få lavet en 10-20 års plan for løsninger på problemerne på Bornholm. På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Samantha Dianna Morley
Gartnervangen 30
Rønne

FORKERTE FAKTA? Bornholm.nu skal ikke offentliggøre faktuelle fejl. Hvis der er noget i denne artikel, du føler er forkert, skal du kontakte os på mail: red@bornholm.nu.

© Copyright 2024 Bornholm.nu. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

PÅ FORSIDEN NU