Noget må der gøres

Noget må der gøres

Fredag 15-10-21 - 13:14

DEBAT - Redaktionen har fra Birte Skot-Hansen, Nexø, modtaget:

Efter et meget positivt dialogmøde på Bornholms Tidende onsdag 13.okt om skolevægring, sårbare børn og familier, tænker jeg mange tanker.

Jeg var da på forhånd godt klar over, at netop børne- og ungeområdet ikke fungerer godt nok, men at det var så dårligt og kritisabelt, som det fremgik af mange familiers oplevelser af mødet med systemet, det chokerede mig og gjorde mig både ked og vred.

Der er noget galt, når familierne føler sig svigtede i deres søgen efter hjælp!

Der er noget galt, når nogle politikere føler, at nu har uddelegeringen taget overhånd, så de ikke får orientering om, hvordan det står til.

Der er noget galt med den administrative kultur, som, efter min opfattelse, trænger til at blive reformeret, så den politiske indflydelse på og kontrol med, hvad der sker, styrkes. Det kræver bl.a. ændringer i de eksisterende kompetenceregler, hvor alt for mange opgaver kun varetages af administrationen og uden politisk medvirken. For først da, kan politikere og administration i samarbejde træde i karakter og få lavet en bedre indsats for de sårbare børn og familier, for det fortjener de.

Med venlig hilsen
Birte Skot-Hansen
Stenbrudsvej 14,
3730 Nexø

FORKERTE FAKTA? Bornholm.nu skal ikke offentliggøre faktuelle fejl. Hvis der er noget i denne artikel, du føler er forkert, skal du kontakte os på mail: red@bornholm.nu.

© Copyright 2025 Bornholm.nu. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.

PÅ FORSIDEN NU