DEBAT - Redaktionen har fra Eigil Hansen, Aakirkeby, modtaget:
Nu nærmer det sig du kan stemme til Forbruger valget i Bornholms Vand A/S og Bornholms Spildevand A/S .
Jeg har valgt at stille op til dette valg fordi jeg mener vi skal beskytte vores miljø, men der skal også være rimelige og fornuftige løsninger for at imødegå dette!
Jeg har specielt interesseret mig for separering af kloak og regnvand i Aakirkeby, men er vidende om at problemstillingerne er de samme i andre områder (byer).
Jeg synes jo det er fuldstændigt urimeligt at BEOF udsender påbud om tilslutning til separat kloak 10-15 år (Jernbanegade Aakirkeby) før det er nødvendigt, og uden at vide- hvor og hvordan - vandet skal videre til havs . Skal det ledes i eksisterende grøfter, rør eller kan det genbruges?
Det burde allerede stå i kloakplanen som BRK har ansvaret for, men her står intet! Altså er plangrundlaget ikke i orden, og man kan - efter min mening - stille spørgsmål om lovligheden af disse påbud.
Selvfølgelig er det rettidig omhu at man ved store opgaver tager højde for senere separering, men der er langt til at "tvinge" forbrugere til tilslutning, for bare i årevis at blande kloak og regnvand 200 meter borte.
Det kunne måske også gå hen og blive en "bombe" for boligmarkedet (tilflyttere?), at potentielle købere ikke ved hvornår de kan blive pålagt (store) udgifter til etablering af separat kloakker?
En af de ting jeg vil kæmpe for, hvis jeg bliver valgt som forbruger repræsentant, er åbenhed og dialog med samtlige forbrugere der har behov for det, og jeg vil stå til rådighed for alle.
Med venlig hilsen
Eigil HansenJernbanegade 29
3720 Aakirkeby
FORKERTE FAKTA? Bornholm.nu skal ikke offentliggøre faktuelle fejl. Hvis der er noget i denne artikel, du føler er forkert, skal du kontakte os på mail: red@bornholm.nu.
© Copyright 2024 Bornholm.nu. Denne artikel er beskyttet af lov om ophavsret og må ikke kopieres eller på anden måde videreudnyttes uden særlig aftale.